salawat serta salam kerana terbitnya blog yg telah lama aku idamkan,untuk meluahkan segala hasrat hati dan pandangan jiwa bila melihat warna2 dunia..



05 September 2012

Bayaran dari sahabat






Aku bukan lah jenis orang yg ramai kawan..sebab aku jenis yg pendiam,kat sekolah aku pun tak byak kawan sebab kurang bergaul..lg pun ader sbb2 tertentu yg wat aku sdkit trauma..jadi boleh kira berape org sngat lah kawan aku kat sekolah sampai abis sekolah..citer aku kali ni tentang perangai buruk kawan2 aku yg mnyebabkan hubungan atau pertalian sahabat tu ptus atau hampir putus.

kes1
aku jumpa r kawan aku sorang lg ni (kawan sekolah gak)..kitaorang selalu r lepak sekali..sampai la kami ada idea tuk wat bisnes..kami tak wat kptusan melulu..kami wat kajian dulu..dalam 2 mggu kami putuskan kami nk kongsi modal tuk bisnes permulaan kami..jual air kelapa..yep..
bisnes kecik yg menguntungkan sblum meloncat tuk rncangan sterusnya..mggu pertama jualan kami mmg pecah rekod,kami tk sngka yg kami akan dapat smbutan..so keuntungan tu melangkaui target kami..kami bahagi 2 untung tu..tp rancangan ni mula gagal bile dier menjadi tamak..dier lupa sume rncngan2 kami..dier mula marah2kan aku sbb aku tkde masa utnk g pasar borong r itu la ini la..padahal aku dah ckap ngan dier..klu aku tkde masa nk tolong pegi itu dan ini..untung utk jualan hari yg aku tkde tu aku takkan ambik..tp tu sbnrnya alasan tuk dier halau aku..dier nk kaut untung yg cecah RM150 sehari..sebbkan tk nk gaduh..aku mngundur diri..aku ambuk balik duit modal aku kat dier..padahal mula2 aku ingat nk ambik semua perkakas yg beli guna duit aku.tp bile fikirkan,aku biar aje..dia wat cmtu sbbkan tamak dah menguasai diri dier..aku biarkan aje..smpai skrang dier masih lagi berniaga...cuma kami dah tak bertegur sapa..

kes2
Dia ni lak aku kenal time aku habis sekolah..org kampung aku..lama gak la aku berkawan ngan dier,dier ni jenis yg susah nk dinilai sikap nyer (aku saje mals nk tulis sume)..ngan dier ni aku dah byk kali 1 tmpat keja ngan dier..lepak pun selalu sesame..tambah lagi dia pun selalu tido umah aku..mcm2 la yg kami borakkan..dari awek,bomoh smpai la ke politik..leh kate sume yg kami borakkan mmg masuk r..tp baru2 ni kami mula tak bertanya satu sama lain..kes nyer lak amat mengecewakan aku dan amat bodoh sekali..disebabkan game ! kami ader r men game tu kat facebook,kawan2 aku yg len main gak..tp yg selalu bersaing ngan ialah aku ngan dier..bab kami je yg slaing kejar mengejar dlam game tu..bila aku potong dier,aku akn ejek2 dier,bila dier potong aku,dier lak ejek2 aku..mmg meriah r dlam cc tu..tp mlm tu aku heran lak..tetibe dier merungut2 kat aku..pasal aku dah beli joran baru dlm game tu and tak bagi tua dier..tujuan aku tak bagi tau dier sbb joran tu mahal and tak bagus..tapi dia kata aku men kotor..aku diam jer r..sejak tu kami tk bersapa sangat..mesti ada yg mengangap ini sebab bodoh kan?? sbnarnya aku leh maafkan dier,aku leh hulur tgan tuk mengalah..tp tetibe je dier buat sesuatu yg aku tak suka..dia tunjuk gambar bekas tunang aku..aku tahan marah...kita flash back ke belakang jap..dulu die pernah tunjuk2kan gambar tunang aku tu (aku tau dier gurau time tu).so aku jumpa r dier,aku cakap lelok kat dier..aku tak boleh tengok gambar dier (bkas tunang aku) bab aku baru putus tunang dan aku nk lupakan dier..luka aku masih berdarah..so member aku ni menganguk faham..jadi bile kami tak bertegur sape gara2 game tu..tetibe dier tunjuk lagi gmbar bkas tunang aku tu..ape maksudnya?? dia sngaja nk wat hati aku luka balik..sedangkan dier tahu aku tak mau dan tak boleh tgok gmbar ttu..sebab aku akan teringat dan trauma aku dtg..so lepas dier tunjuk gambar tu..aku tak jadi nak berbaik balik ngan dier..langsung takde..takkan gara2 game dier sanggup nk wat aku cmni???? klu budak2 tahu sbb aper kami tak bertgur sapa..diorang pun ketawa..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

komen